Természetesen! Íme egy egyedi szöveg a "4 keréken" témájában: --- Az élet négy keréken gurul, egy izgalmas utazás, ahol minden kanyar új lehetőségeket rejt. A négy kerék a stabilitás szimbóluma, amely segít megtartani az egyensúlyt a mindennapok forgata


Hamar vége lehet az egyik elektromos Volkswagen történetének

A Volkswagen elektrifikációs folyamata nem volt zökkenőmentes, hiszen az első villanyautónak szánt ID.3 modell szoftveres problémák miatt késlekedett a piaci debütálással. Azonban a kezdeti buktatók után a német autógyártó sikeresen talpra állt: az idei év első felében 47%-kal növelte globális elektromosautó-eladásait, amivel piaci részesedése 11%-ra emelkedett. Ez a fejlődés kedvező hír nemcsak a gyártó, hanem az elektromos autók iránti kereslet és az európai gazdaság számára is. Ugyanakkor nem szabad elfeledkezni arról, hogy nem minden elektromos Volkswagen ért el kiemelkedő sikereket.

Az Autocar legfrissebb értesülései alapján az ID.5 eladásai nem teljesítettek úgy, ahogy azt a gyártó várta, ezért elképzelhető, hogy 2027-ben leállíthatják a modell gyártását. A járművet elsősorban a kínai piac számára fejlesztették, de ott nem aratott osztatlan sikert. Ha a pletykák beigazolódnak, a kupésított SUV mindössze hét év után, második generáció nélkül vonulhat vissza. Kínai érdeklődés hiányában az európai vásárlók is inkább a tágasabb ID.4-et részesítették előnyben. Érdekesség, hogy az ID.5-öt az amerikai piacon sosem vezették be.

Az ID.4 és az ID.5 szoros rokonságban állnak egymással, hiszen mindkettő az eladási statisztikák élmezőnyében végzett. Azonban érdemes megjegyezni, hogy az ID.5 nem volt a fő motorja ennek a sikernek. A Volkswagen egyértelműen elkötelezett amellett, hogy megszüntesse a gyengén teljesítő modelleket: legutóbb az Arteon gyártását állították le, a Touareg pedig 2026-ban távozik a palettáról. A T-Roc kabrió változata is búcsút int 2027-ben, valószínűleg egy időben az ID.5-tel. Az elektromos kupés SUV eltávolítása azonban egy újabb kérdést is felvet: mi lesz a márkával azonos platformon lévő Ford Caprival? A két modell lényegében azonos, csupán néhány esztétikai részlet és a márkajelzés különbözik. Jelenleg nincsenek konkrét adatok a Capri eladási teljesítményéről, de megérzésünk alapján a Ford sem dicsekedhet vele, hiszen a Volkswagen hagyományosan erősebb eladási számokat produkál Európában.

A búcsúzó modellek mellett fontos megemlíteni, hogy a Volkswagen háza táján izgalmas újdonságok várnak ránk. A hírek szerint a jövő év folyamán debütálhat a Volkswagen megfizethető elektromos autója, az ID.2, amely új lehetőségeket kínál az elektromobilitás terén. Ráadásul két év múlva várhatóan megérkezik az ID.1 is, amely egy kedvező, 20 ezer eurós árkategóriában fog versenyezni, tovább bővítve ezzel a választékot a környezettudatos autósok számára.

A Volkswagen elektromosautó-eladásainak fellendülését hozhatja magával, ha bemutatkozik az említett két új kis villanyautója. Ezt a feltételezést erősíti, hogy a Hyundai legújabb, legkedvezőbb árú és legkisebb elektromos modellje, az Inster, jelentős népszerűségre tett szert a német piacon. Az év elején debütált, és szinte azonnal a németországi kereslet élvonalába került. Az első hat hónap során az Inster lett a legkeresettebb kis elektromos autó, és már három hónapja szerepel a tíz legjobban fogyó villanyautó között. Júliusban 1130 példány talált gazdára, és január óta összesen 6300 darabot értékesítettek Németországban.

Ulrich Mechau, a német Hyundai Motor elnök-vezérigazgatója, büszkén osztotta meg a német sajtóval, hogy az Inserttel rendkívül sikeres lépést tettek. Hozzátette, hogy az elektromos mobilitás terén elengedhetetlen, hogy elérhető áron kínáljanak kiváló ár-érték arányú járműveket.

A német vezérigazgató nézetei összhangban állnak számos újságíró véleményével, akik hangsúlyozzák, hogy a kisautók elengedhetetlenek a városi mobilitás szempontjából. Ezek a járművek nem csupán praktikusak a zsúfolt városi forgalomban, hanem hozzájárulnak a közlekedés és az autógyártás környezettudatosabbá tételéhez is.

Azt is hozzá kell tenni, hogy az Inster iránti kereslet nemcsak a modellt, hanem az egész márkát húzza felfelé: a Hyundai a harmadik helyre került a német importautók közül, továbbá az idei eladásaiknak a 28%-át már elektromos autók adják, ami tíz százalékkal több, mint tavaly ilyenkor. A Hyundai eredménye jóval meghaladja a német piaci átlagot, ahol az elektromos modellek 17,5%-os arányt képviselnek.

Európai viszonylatban az Inster június hónapban a 19. legnagyobb népszerűségnek örvendő elektromos autóvá lépett elő, megelőzve olyan modelleket, mint a Dacia Spring és a Toyota bZ4X. Érdekesség, hogy Dél-Koreában ugyanennek a típusnak a Casper Electric nevet adták, és jelenleg nem tervezik, hogy az Egyesült Államok piacán is debütáljon. Eközben Romániában, így Marosvásárhelyen is, folyamatosan nő az Inster autók száma az utakon. A modell romániai alapára 21.538 euró, amely nem tartalmaz semmiféle kedvezményt vagy roncsautó-támogatást.

Előszériás gyártásban a Honda-Sony autója

A Honda amerikai East Liberty üzemében már előszériás fázisban jár az elektromos Afeela 1, amely a Sony és a Honda közös gyermeke. A típust még 2023-ban mutatták be, és idén rántották le a leplet a végleges formájáról, ezzel egyidőben pedig elindították az előrendeléseket is. Az első Afeela 1 2026 közepén érkezhet meg a kereskedésekbe, legalábbis az ígéret szerint.

Az Afeela 1 belső tere és technológiája a Sony szakértelmét tükrözi, és tele van innovatív megoldásokkal. A járműben 40 különféle érzékelő található, beleértve kamerákat, lidart, radarokat és ultrahangos szenzorokat, mindezek egy nagy teljesítményű vezérlőegységhez kapcsolódnak. Az autó mesterséges intelligenciával van felszerelve, ami aktív zajcsillapítást és térhangzást biztosít, ráadásul a műszerfal teljes szélességét lefedő kijelzőt is magában foglalja. Ezen jellemzők alapján valóban úgy érezhetjük, mintha egy csúcsminőségű okostelefon és egy gépjármű tökéletes házasságából született volna. Nem véletlen, hogy a Honda biztosítja az autó alapját, míg a Sony a technológiai hátteret adja, hiszen a Sony már régóta élen jár a digitális innovációk világában.

Az Afeela 1 hajtásláncát pedig már értelemszerűen a Honda adja. Az autóban két, egyenként 241 lóerős villanymotor kap helyet, összkerékhajtás, valamint egy 91 kWh-s akkumulátor, ami 480 kilométeres hatótávot ígér, és 150 kW-al lehet tölteni. Az erőre és a töltési sebességre tehát nem lehet panaszkodni még akkor sem, ha jelenleg is bőven vannak a piacon olyan autók, amelyek ennél gyorsabb áramfelvételre is képesek.

Elengedhetetlen, hogy hangsúlyozzuk: a gyártási folyamat során kiemelt hangsúlyt fektetünk a minőségellenőrzésre. Ez a panelhézagok precíz mérésétől kezdve egészen az ajtók tökéletes illeszkedéséig terjed, biztosítva ezzel a végtermék kiváló minőségét.

Az Afeela 1 két izgalmas változatban debütál: az Origin, amelynek kezdőára 89.900 dollár, és a prémium Signature, amelyért 102.900 dollárt kérnek. Érdemes megemlíteni, hogy a Honda és Sony közötti együttműködés célja a profit növelése, így az Origin változat megjelenése a kereskedésekben késlekedni fog, ami lehetőséget ad a vásárlóknak, hogy türelmesen várják a kedvezőbb áron elérhető modellt.

Bár talán szokatlan, napjainkban egyre több autógyártó kínál előfizetéses modelleket. Az Afeela 1 esetében a vételár tartalmaz egy hároméves előfizetést bizonyos online és fedélzeti szolgáltatásokra. Ennek ellenére a jármű nem éppen a megfizethető kategóriába tartozik. Szakértők véleménye szerint az Afeela 1 elsősorban a Lucid és a Rivian vásárlóira összpontosít, nem pedig arra, hogy széles tömegek számára elérhetővé váljon, mint például a korábban említett Hyundai Inster.

Az Affela 1 2026-os debütálása Kaliforniában várható, míg Japán közönsége számára is bemutatkozik majd. A gyártó nem csupán ezt a verziót tervezi, hiszen lehetőséget lát más változatok kifejlesztésére is. Emellett három új modell érkezése is a terveik között szerepel, amelyeket 2028-ig szeretnének piacra dobni.

Related posts