A BYD szupersportautója lenyűgöző sebességgel, 472 km/h-val száguldott, ami igazi teljesítmény a járműipar világában. -- Totalcar


A BYD kedden ünnepélyes keretek között bejelentette, hogy a Yangwang U9 Track Edition új magasságokba emelkedett, és lenyűgöző 472,41 km/h sebességgel állította fel a globális villanyautós sebességrekordot. Ez a teljesítmény drámai előrelépést jelent a tavaly novemberi sima U9-hez képest, amely „csupán” 391,94 km/h-ra volt képes. A rekorddöntés helyszíne a németországi Papenburg tesztpályája volt, ahol a BYD mérnökei és technikusai a legújabb technológiájukat kamatoztatták.

A 472 km/h sebesség nem csupán Kína történetének leggyorsabb autójává emeli az U9-et, hanem a világ szupersportautói elitjébe is beilleszti. Bár a belső égésű hiperautók, mint a Koenigsegg Jesko Absolut (amelynek elméleti végsebessége 531 km/h, de eddig még nem tesztelték), a Bugatti Chiron Super Sport 300+ (490 km/h) és az SSC Tuatara (474,8 km/h) még mindig egy lépéssel előrébb járnak, a kínai elektromos csoda már a nyomukban lohol. Az U9 tehát nem csupán sebességével, hanem innovatív technológiájával is figyelmet érdemel.

Az U9 Track Edition négy darab, egyenként 555 kW teljesítményű (744 lóerős) elektromos motorral van felszerelve, így az összteljesítmény eléri a lenyűgöző 2220 kW-ot, ami körülbelül 3019 lóerőt jelent.

Összehasonlításképp, a jelenlegi elektromos hipersportautók sem mentek eddig 2000 lóerő fölé: a Lotus Evija 1972 lóerőt, a Rimac Nevera 1914 lóerőt tud. Az autót egyébként nemrég a Nürburgringen láttákmagyar I-s rendszámmal.

Fontos megjegyezni, hogy a BYD állítása, miszerint az U9 a világ leggyorsabb elektromos autója, nem teljesen helytálló. A valóságban a rekordot a Venturi Buckeye Bullet 3 tartja, amelyet az Ohio State University diákjai készítettek, és amely 2016-ban 549,4 km/h sebességet ért el a Bonneville-i sóstó medrében. Tehát a kínai elektromos hiperautó csupán a sorozatgyártású modellek között érdemel világbajnoki címet, ami valójában csak szavak játéka.

Related posts