Amikor nem a legnagyobb erővel bíró a legkiválóbb.


A Mazda utastere valóban lenyűgöző, hiszen a dizájn, a kivitelezés és az anyaghasználat egyaránt kiemelkedő. Azonban számomra a sárga fabetétek egyfajta nosztalgikus érzést keltettek, mintha egy régi, megsárgult elektronikai kütyü műanyagját látnám. Valószínűleg csak én vagyok így ezzel, mert amikor másokat megkérdeztem, mindannyian el voltak ragadtatva a betétek színétől.

A fehér ülésektől, napfénytetőtől barátságos, világos a belső, a műszerfal környékének borítása a cifra varrással egész különleges valami. Szerencsére a formaterv mellett a használhatóság is kiváló a Mazda CX-60-ban. A Mazda nem kapott rá a tuszkoljunk be egy 32 colos tévét az autóba és intézzünk azzal mindent vonalra, így emészthető méretű képernyőn jelennek meg a fedélzeti rendszer adatai.

Emellett minden funkciónak van saját gombja, kapcsolója, ami vezetés közben vakon megtalálható, kezelhető. Onnan, hogy beleülsz, az első pillanattól otthon vagy az autóban, csak oda nyúlsz, ahol sejted az adott funkció kapcsolóját, és az pont ott lesz. Boszorkányság.

A középkonzol kerek tárcsája talán nem éppen a legújabb trendeknek megfelelő megoldás, de amikor a volán mögött ülünk, nem sok más opció kínálja a menüben való navigációt ilyen biztonságos módon. A klíma saját vezérlőfelülettel rendelkezik, a kormányon elhelyezett gombok mellett egy nagyméretű, forgatható gomb segíti a hifi hangerőszabályozását. A vészvillogó kapcsolója is kiemelkedik a többi gomb közül, hiszen egy jól látható, nagy gomb formájában található meg. Ráadásul a napi kilométerszámláló nullázására szolgáló gomb is megmaradt, amiért igazán hálásak lehetünk.

A műszerfal olyan modern képernyő, amely a legfrissebb divatirányzatoknak megfelelően ötvözi a stílust és a funkcionalitást. A tartalmát szabadon alakíthatjuk, de a dizájn nem áll a középpontban; sokkal fontosabb, hogy mennyire praktikus és felhasználóbarát. Például, ha szükséges, könnyedén megjeleníthetjük rajta a nagyfeszültségű akkumulátor aktuális hőmérsékletét is. A kormány ergonomikus, átlagos méretű, és a rajta található számos gomb intuitív használata még a legnagyobb zűrzavarban is egyszerűvé teszi a vezérlést.

Bár a legtöbb japán és koreai márkánál a különféle figyelmeztető hangok, idegesítő, gyakran fals riasztással bosszantó funkciók kikapcsolását csak sokfordulós menüben keresgélés után lehet megoldani, a Mazda üdítő kivétel a maga dedikált gombjával. Ez és az egész belső kialakítása jól jelzi, hogy a Mazdánál olyan emberek terveznek autóbelsőt, akik maguk is vezetnek.

A magasságom 190 cm, és a térdem és a vezető ülés háttámlája között mindössze 3 ujjnyi tér marad. Bár a méretes üvegtető beengedi a napfényt, ami általában némi belmagasságot elvon, itt ez egyáltalán nem zavaró, hiszen a tető messze van. A hátsó ülésekhez is optimálisan gondoltak: van szellőzőnyílás a klímához, a szélső ülések fűthetők, és emellett két USB-C töltőponttal is ellátták az autót, sőt, egy 1,5 kW-os 230 voltos konnektor is helyet kapott benne, ami igazán praktikus megoldás.

A CX-60 csomagtartója lenyűgöző 570 literes kapacitással büszkélkedhet öt ülés mellett, és ha lehajtjuk a hátsó ülések háttámláit, ez az érték akár 1726 literre is nő. Ez a nagyszerű tulajdonság minden CX-60 modellre érvényes, függetlenül a hajtás típusától, így a konnektorról tölthető hibrid verzió nagyobb akkumulátora sem befolyásolja a csomagtartó hasznos terét. Érdemes azonban megjegyezni, hogy a PHEV üzemanyagtankja egy kicsit kisebb, csupán 50 literes, szemben az alapmodellek 58 literes kapacitásával.

Az üléstámlák három részből állnak, amelyek 40:20:40 arányban dönthetők. Ez lehetővé teszi, hogy akár négy utas mellett is szállíthassunk olyan csomagokat, amelyek hosszúságuk miatt egyébként nem férnének el a csomagtartóban. A háttámlák ledöntése rendkívül egyszerű, hiszen a csomagtérben található fülek segítségével könnyedén elvégezhetjük a feladatot. Ráadásul, miután visszaállítottuk az üléseket, a biztonsági övet sem szükséges a mélyből előkeresni.

Related posts