Egy hónap leforgása alatt Apátiék 93 millió forintot fordítottak a Facebookon a "két tojásos" kampányra.


Egy hónap leforgása alatt a Facebookon Magyar Péter hitelesítetlenségét célzó tartalmakra 93 millió forintot költött a Nemzeti Ellenállás Mozgalom (NEM), ezzel pedig a legtöbb hirdetést futtatók élére került – számol be róla a 24.hu.

Július elején nem csupán a városok utcáit, hanem az online teret is elözönlötte Apáti Bence megafonos influenszer által indított NEM "két tojásos" kampány. Az ország számos pontján feltűntek azok az impozáns óriásplakátok, melyeken Magyar Péter, akit sokan "a magyar Zelenszkij"-ként emlegetnek, egy fészekből bújik elő az ukrán elnökkel együtt. Péter kezében egy ukrán zászlócskát tart, míg a fején egy tojáshéj díszeleg, ezzel szimbolizálva a kampány szellemiségét.

A legnagyobb hirdetési költésekkel bíró Facebook-oldal júliusban összesen 307 millió forintnyi hirdetést indított, ennek közel egyharmada pedig az Apáti Bence által életre hívott mozgalomhoz kapcsolódik. Érdekes módon, a tízből kilenc hirdető és forint a NER-hez köthető. A Zelenszkij tojásos kampányáért felelős NEM új szereplőként tűnt fel a fideszes propagandában, és a finanszírozásának átláthatósága éppúgy kérdéseket vet fel, mint a Megafon és az Aktuális esetében. A cikk szerzője ezzel a helyzet bonyolultságára és az átláthatóság hiányára hívja fel a figyelmet.

A NEM közel százmilliós költése kiugró: több mint az azt követő hat legnagyobb júliusi hirdető költése összesen. Érdekes: amúgy mind a hat kormánypárti hirdetés volt.

A 24.hu érdeklődött, honnan szerzi Apáti mozgalma a hirdetések finanszírozásához szükséges pénzeszközöket, de a kérdésre nem érkezett válasz.

Related posts