Egyetlen kibertámadás drámai módon, 70 éves mélypontra taszította Nagy-Britannia egyik teljes iparágát.


Szeptemberben a brit autóipar termelése drámai mélypontot ért el, több mint hét évtizede nem tapasztalt szintre süllyedve. A visszaesés fő oka a Jaguar Land Rover (JLR) ellen indított kibertámadás volt, amely gyakorlatilag megbénította a legnagyobb brit autógyártó tevékenységét az egész hónap folyamán.

A brit autógyártók és autókereskedők szövetsége (SMMT) pénteki jelentése szerint szeptemberben Nagy-Britanniában 51 090 személyautó készült, ami 27,1%-os csökkenést jelent a tavalyi év hasonló időszakához képest.

Az SMMT kiemeli pénteki beszámolójában, hogy

1952 óta, vagyis az utóbbi 73 évben ez a leggyengébb szeptemberi termelési adat.

A zuhanás fő kiváltó oka a szakmai szervezet állásfoglalása szerint a Tata Motors ipari konglomerátumhoz tartozó Jaguar Land Rover ellen irányuló kibertámadás volt.

A JLR szeptember 2-án nyilvánosságra hozta, hogy kibertámadás érte, ami miatt kénytelen volt felfüggeszteni a gyártásirányító informatikai rendszereit. Ennek következtében

A vállalat hazai és nemzetközi termelése egyaránt megállt, és csak október elején kezdődtek el újból a gyártási folyamatok, ráadásul ez a visszatérés fokozatosan valósult meg.

A brit biztosítási szektor által alapított Cyber Monitoring Centre (CMC) e héten közzétett elemzése alapján a Jaguar Land Rover-t ért kibertámadás következményeként a vállalat vesztesége 1,9 milliárd fontot (kb. 852 milliárd forintot) tett ki. Ez a szakértői szervezet a kibertámadások nyomon követésére és hatásaik részletes vizsgálatára specializálódott, és a legfrissebb adatok rávilágítanak arra, hogy a digitális fenyegetések milyen súlyos következményekkel járhatnak az autóipar számára.

A CMC álláspontja szerint...

Ez a brit gazdaságtörténet legdrágább kiberincidenseként vonult be a történelemkönyvekbe.

A szervezet tájékoztatása alapján a JLR-t ért kibertámadás nem csupán a vállalatot, hanem annak ötezer beszállítóját is súlyosan érintette. A termelés helyreállítása várhatóan 2026 januárja előtt nem valósul meg teljesen.

A brit autógyártók és autókereskedők szövetségének pénteken bemutatott havi összesítése szerint a teljes brit járműipari termelés - a kereskedelmi haszonjárművekkel együtt - éves összevetésben 35,9 százalékkal zuhant szeptemberben. Ez azt jelenti, hogy a tavaly szeptemberben előállított 84 682 jármű után a múlt hónapban csak 54 319 jármű készült Nagy-Britanniában.

A hazai értékesítés szeptemberben 41 százalékkal, az export 33,8 százalékkal csökkent éves összehasonlításban.

Az SMMT legfrissebb statisztikái alapján a múlt hónapban Nagy-Britanniában készült járművek 73,9%-a külföldi piacokon került értékesítésre.

Címlapkép forrása: Christopher Furlong/Getty Images

Ez a szöveg nem tekinthető befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a következő jogi információk tájékoztató jellegűek!

Related posts