A kormányhivatal elutasította Iványi Gábor szegedi iskolájának alapítási kérelmét.

Van elegendő férőhely a speciális igényű gyerekek számára Szegeden, nem indokolt ilyen célból egy magánfenntartású intézmény létrehozása - ezzel az indokkal utasította el a kormányhivatal, hogy Iványi Gábor szegedi iskolája más néven, alapítványi formában újraindulhasson, írja a Népszava.
A Magyarországi Evangéliumi Testvérközösség (MET) szegedi oktatási intézménye, a Wesley János Óvoda, Általános Iskola és Gimnázium, tavaly nyáron egy váratlan döntés következtében eltűnt a hivatalos nyilvántartásból. A kormányhivatal egyetlen tollvonással zárta be az intézményt, amelynek falai mögött 150 gyermek, köztük számos sajátos nevelési igényű diák, például autista tanulók fejlődtek és tanultak. Az intézmény bezárása mélyen érintette a családokat, akiknek gyermekei itt találták meg a megfelelő támogatást és közösséget.
Az indoklás szerint az intézmény megközelítőleg 140 millió forintos tartozást halmozott fel, de a tartozások abból adódtak, hogy a kormányzat megvonta az Iványi Gábor lelkész vezette MET-től az állami támogatások jelentős részét.
Novákné Finta Csilla, a bezárt iskola szülői munkaközösségének elnöke a Népszava kérdésére emlékeztetett, hogy a gyerekeket szinte negyven, és nem csupán szegedi intézménybe helyezték át. Papíron tehát mindenkinek sikerült új iskolát találni, de ez nem jelenti azt, hogy valójában minden gyerek a legmegfelelőbb helyre került. Sokan közülük éppen az ellenkező tapasztalatot élik meg. Fontos megjegyezni, hogy ez nem a befogadó intézmények hibája. A gyerekek már nem kis létszámú csoportokban tanulnak, hanem nagyobb osztályokban, ami jelentős változást jelent a korábbi környezetükhöz képest - áll a cikkben.
A Wesley-s pedagógusok közreműködésével maguk a szülők szerveztek végül egy fejlesztőházat a bezárt iskola épületében. Novemberben indultak, három hónap alatt megtriplázódott a gyerekek létszáma, amely ma már meghaladja a nyolcvan főt.
Gyorsan bebizonyosodott, mennyire fontos a külső segítség ahhoz, hogy a gyerekek helyt tudjanak állni. Egyre többen jelentkeznek a fejlesztőházunkba olyanok, akik korábban nem is a Wesley-ben tanultak
- számolt be Novákné Finta Csilla, aki részletesen ismertette a történteket.
A fejlesztőházat fenntartó Esélyteremtő Wesley Közhasznú Alapítvány - amely eredetileg a Wesley-iskola alapítványa volt - a szülők hozzájárulásából, valamint az önkormányzat támogatásából, pályázati forrásokból és magánadományokból működik. Az alapítványt Novákné Finta Csilla vezeti. Ez ugyanakkor nem számít hivatalosan iskolának. Ezért próbálják most más néven, alapítványi fenntartásban továbbvinni a Wesley-iskolát, de a kormányhivatal már háromszor elutasította az erre vonatkozó nyilvántartási kérelmüket. Novákné Finta Csilláék azonban nem adják fel, bírósághoz fordulnak.