Hadházy: Az esztergomi vasútvonal, amelyet méregdrága felújításon vittek keresztül, nem kapott új építkezéseket.


A Budapest-Esztergom vasútvonal felújítása közel 80 milliárd forintba került, azonban Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő szerint a "költséges rekonstrukció ellenére" a legszükségesebb biztonsági rendszerek, például az elektronikus vonatmegállító rendszer berendezései nem kerültek kiépítésre.

A politikus szerint mindössze két kisebb szakaszon épültek ki a jelfeladók, ám ott sem működnek. Hadházy a Facebook-oldalán Moldova novelláiba illő megoldásnak nevezte, hogy

ezen a szakaszon papíron működik a rendszer, ezért mozdonyvezetők minden út előtt kapnak egy írásos utasítás, hogy a biztonsági berendezés sajnos "éppen" nem használható.

Mint azt Hadházy megjegyzi, ez a kulcsfontosságú biztonsági eszköz az, amely automatikusan megállítja a vonatot, ha a mozdonyvezető valamilyen okból (például figyelmetlenség, kedvezőtlen látási viszonyok vagy rosszullét) figyelmen kívül hagyja a vörös jelzést. Régebben olyan vasúti szakaszokon, ahol nem volt ilyen berendezés, a vonatok maximális sebessége 80 km/h-ra volt korlátozva. Ennél gyorsabban csak akkor haladhattak, ha két mozdonyvezető tartózkodott a fülkében. Ahelyett, hogy mindenhol kiépítették volna a vonatbefolyásoló rendszert, inkább ezt a szabályt törölték el.

A politikus korábban a szintén frissen felújított Püspökladány-Biharkeresztes nemzetközi fővonalról írta meg, hogy érthetetlen módon kispórolták a biztonsági rendszert belőle. Ott ennek majdnem halálos áldozata is lett: két vonat ugyanis összeütközött. A vizsgálati jelentés szerint, ha lett volna a szóban forgó biztonsági berendezés, a baleset elkerülhető lett volna.

Hadházy szerint az esztergomi vonalon eddig csak majdnem alakult ki katasztrófa a berendezés hiánya miatt. Hozzátette:

Related posts