Hadházy: Lázárék elismerték, hogy Mészáros Lőrinc félmilliárd forintot számláz le.
Hadházy Ákos, a független parlamenti képviselő, korábban egy közérdekű adatigénylést nyújtott be a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztériumhoz. Kérdése arra irányult, hogy mennyit fizetnek a Mészáros Lőrinc tulajdonában lévő V-Hídnak egy látogatóközpontért, amely a Déli Körvasút építésével összefüggésben nyílt meg. Hadházy egy korábbi videójában elmondta, hogy a látogatóközpont valójában egy konténerből és egy mobilvécéből állt, majd később az úgynevezett "kiállítás" egy irodaházba költözött.
Hadházy legújabb írásában arról számol be, hogy Lázárék végre kénytelenek voltak elismerni: Mészáros Lőrinc félmilliárd forintot számlázott a rendkívül költséges déli körvasút látogatóközpontjáért.
Megismételte, ez szeptemberig egy konténert és egy mobil WC-t jelentett, egy asztallal, néhány falra ragasztott tervrajzzal és egy öt éve kiadott prospektust Mészáros cégéről, a V-Hídról. Mint írta, a "látogatóközpontban" egy diákmunkás ücsörög a hét három napján, néhány órán keresztül.
A politikis azt írta, Lázárék korábban egészen bizarr indoklással tagadták meg azt az apró információt, hogy mennyibe fáj ez a konténer az adófizetőknek. Azt mondták, hogy eszükbe jutott , hogy a konténer és a movbil wc csak ideiglenes megoldás és éppen készül az új "interaktív bemutatóterem".
Hadházy a Transparency International Magyarország segítségével pert indított, de a per kezdete előtt Lázár végül elárulta a sokkoló részleteket:
A független képviselő alaposan szemügyre vette a Szerémi úton található "romos irodaházat", amelynek felújítása körülbelül 320 millió forintba fog kerülni. Élményeiről megosztotta, hogy
az interaktív látógatóközpont egy körülbelül 30 négyzetméteres szóba, amiben három interaktív elem van: egy puzzle, egy érintőképernyő és egy VR szemüveg. Utóbbin egy elég primitív grafikával három perc alatt végig vonatozhatunk a most épített szakaszon.
Hadházy véleménye szerint a központ nyitvatartása meglehetősen korlátozott: hétfőn mindössze 7-től 14-ig, míg kedden és csütörtökön 13-tól 20-ig üzemel, ekkor egy diákmunkás tölti az időt benne. A politikus hangsúlyozta, hogy ez különösen szembetűnő, hiszen a Ferencváros és Kelenföld közötti vasúti szakasz bővítése csillagászati költségekkel jár, ami szinte rekordnak számít.
A pontos összeget inkább saccolni lehet, de kb. nettó 337 milliárd forintba (!) kerül ez a néhány kilométeres szakasz.Ebből 6 kilométer (!) új pálya épül és 8-at újítanak fel. Persze lehet mondani, hogy több kis megálló is épül , liftekkel, meg hangszigetelő falakkal. De a lakosság tájékoztatása ürügyén kilopott félmilliárdból sejteni lehet, hogy mennyire árazhatják túl magát az építkezést is. Ha ennyire nyíltan lopnak egy ilyen, könnyen átlátható tételen, akkor vajon mennyit lopnak a síneken , betonon és kövön?
- Tette fel a kérdést Hadházy, kíváncsisággal a hangjában.
Kiemelte, hogy a "látogatóközpontot" az OLAF-nak is be fogja jelenteni.





