A vadonatúj Citroën C5 Aircross elektromos változata lenyűgöző, hiszen közel 700 kilométeres hatótávval büszkélkedhet.


Megérkezett a teljesen megújult Citroën C5 Aircross, amely az első csavartól az utolsóig átalakult. Mostantól hibrid és tisztán elektromos verzióban is elérhető, hogy mindenki megtalálja a saját igényeinek legjobban megfelelő modellt.

A Citroën 2017-ben mutatta be a C5 Aircrosst, amelyet alapos tesztelésnek vetettünk alá. Most pedig elérkezett az idő, hogy bemutatkozzon a teljesen megújult második generációja. Az új modell a Stellantis konszern STLA Medium platformjára épül, és nemcsak szögletesebb formavilággal rendelkezik, hanem nagyobb is, mint az előző verzió.

A hosszúság 15 centiméterrel bővült, a tengelytáv pedig 5 centiméterrel nőtt az eddigi értékhez képest. Emellett figyelembe kell venni a 4 centiméterrel megnövekedett szélességet és a 3 centiméterrel magasabb magasságot is, amelyek szintén fontos részletek a változásban.

Ez a francia gyártású SUV lenyűgöző méreteivel és prémium jellemzőivel tűnik ki: 4,65 méter hosszú, és a tengelytávja 2,78 méter, ami stabilitást és tágas belső teret biztosít. A jármű 20 colos kerekeken gördül, míg a továbbfejlesztett komfortfutómű garantálja a sima és kényelmes utazást. A csomagtartó terjedelme pedig lenyűgöző, hiszen 651 liternyi rakományt képes befogadni, így ideális választás a családi kirándulásokhoz vagy a hosszabb utazásokhoz.

A 10 colos digitális műszeregység mellett szélvédőre vetítő HUD-ot és 13 colos függőleges érintőkijelzőt kapunk, a hangparancsokkal is vezérelhető infotainment rendszernek többek közt a ChatGPT is a szerves részét képezi.

A hajtáslánc terén a 145 lóerős, 48 V-os lágyhibrid változat jelenti az alapmodellt. Ez a rendszer egy 136 lóerős, 1,2 literes, háromhengeres turbós benzinmotorból, egy 28 lóerős villanymotorból, valamint egy 0,9 kWh kapacitású akkumulátorból áll. A teljesítményt egy hatfokozatú, duplakuplungos automata váltó segíti elő, amely gördülékeny és hatékony vezetési élményt nyújt.

A 195 lovas plugin hibrid verzióban egy 150 lóerős 1,6 literes 4 hengeres turbómotor, egy 125 lóerős villanymotor és egy hétfokozatú duplakuplungos automata váltó található.

A 21 kWh kapacitású akkumulátor lehetővé teszi, hogy akár 86 kilométert is megtegyünk elektromos üzemmódban.

A belépőszintű villanyos verzió 210 lóerős teljesítményű, 73 kWh kapacitású aksis és 520 kilométeres hatótávú.

A 230 lovas ë-C5 Aircrossban már 97 kWh kapacitású telep rejtőzik, melynek révén adott esetben elegendő lehet 680 kilométerenként töltőre csatlakoztatni az autót. A legnagyobb töltési teljesítmény 160 kW.

A kereskedelmi értékesítés a második félévben veszi kezdetét, és az előzetes becslések szerint az alapár körülbelül 39 ezer euróra (15,8 millió forintra) tehető.

Related posts