Lázár véleménye szerint a Tisza Párt okolható a magyar vasút jelenlegi helyzetéért.

"A Tisza Párt rátámadt a magyar vasútra. Pontosan tudjuk, hogy Magyar Péter és a Tisza Párt az Európai Néppárton keresztül nyomást gyakorolt az Európai Beruházási Bankra (EIB), hogy a magyar vasút ne kaphassa meg a fejlesztési forrást" - mondta keddi videójában Lázár János építési és közlekedési miniszter.
Lázár a videóban részletesen bemutatja, milyen lépéseket tettek a minisztérium keretein belül az elmúlt év során. Kialakítottak egy átfogó felújítási programot, sikerült meggyőzniük a gazdasági minisztert, és hitelért fordultak az Európai Beruházási Bankhoz (EIB). "Minden a tervek szerint haladt, mindenben megállapodtunk (...), egészen addig, amíg június 26-a helyett a döntést bizonytalan időre elhalasztották" - fejtette ki a miniszter.
Most egy rövid részlet következik Kollár Kinga tisztségviselő áprilisi felszólalásából, amelyet a Költségvetési Ellenőrzési Bizottság hétfői ülésén mondott el az EU-s források Magyarországra történő visszatartásának kérdéséről: "A helyzet kedvező aspektusa, hogy a magyarok csökkenő életszínvonala megerősíti az ellenzéki erőket. Éppen ezért rendkívül optimistán tekintek a 2026-os választásokra."
Ez volt az a beszéd, amelyre építve áprilisban a Fidesz teljes erővel nekilátott a Tisza elleni támadásnak. Bayer Zsolt még tüntetést is hirdetett a Millenáris Parkban. Menczer Tamás felszólalásában arról számolt be, hogy az előző este a felesége kifejezetten ideges lett, míg Bayer véleménye szerint Kollár Kinga körülbelül a náci ideológia képviselője.
A Kollár beszédre alapozott kampány nem először produkál furcsa megfejtéseket a Fidesz részéről. Kollár a beszédében azt is említette, hogy a visszatartott helyreállítási alap forrásaiból ötven kórházat lehetett volna felújítani, de ez nem történt meg. Ennek hatására az egészségügyi államtitkár elkezdte bemutatni a lepukkant kórházakat - és a Tiszát okolta az ottani állapotokért. Azt persze elfelejtette említeni, hogy az EU-s forrásokat még bőven a Tisza létrejötte előtt fagyasztották be.
Lázár tavaly szeptemberben egy bejegyzésben arról tájékoztatott, hogy a kormány nem kíván várni Brüsszelre a "Magyarországnak járó támogatások" kifizetésével kapcsolatban. Minisztériuma már benyújtotta az EIB-hez a vasútfejlesztési forrásokra vonatkozó hitelkérelmet. E lépés nyomán hamarosan elindulhat az 5 pontos közlekedési akcióterv egyik leglényegesebb eleme, a vasúti pályák felújításának megvalósítása.
Ez a hitelfelvétel Lázár szavaival élve a Tisza által "fúrt" lehetőség, azonban a kormány vállalásának sorsa még mindig kérdéses. Mint fogalmazott: "az augusztusban bejelentett 5 pontos közlekedési akcióterv sürgős beavatkozásokat és hosszú távú, valódi megoldásokat is magában foglal. A 800 milliárd forintos infrastruktúrafejlesztési program felét a magyar kormány biztosítja, míg a másik felét az Európai Beruházási Bank (EIB) hiteléből fogjuk finanszírozni. Ez a lépés szerves része annak az 1200 milliárd forintos, 10 éves időtávra tervezett vasútfejlesztési csomagnak, amely a magyar kötöttpályás közlekedés átfogó megújítását célozza meg."