Légikatasztrófa történt Dél-Koreában, amikor egy utasszállító repülőgép, amely futómű nélkül próbált meg landolni, túlfutott a kifutópályán. A tragikus baleset következtében 181 utas közül csupán két személy élte túl a katasztrófát.

Egy tragikus baleset történt Dél-Koreában, amikor egy utasszállító repülőgép, a Jeju Air 7C2216 számú járata, leszállás közben balesetet szenvedett. A Boeing 737-800-as típusú gép 181 emberrel a fedélzetén túlfutott a kifutópályán, és nekiütközött a repülőtér kerítésének, ami következtében azonnal lángra lobbant. A hírek szerint mindössze két légikísérő maradt életben, míg a többi utas valószínűleg tragikus módon életét vesztette a katasztrófában.
A Bangkokból Muan nemzetközi repülőterére tartó repülőgép 181 utast szállított. Helyi idő szerint 9 óra 7 perckor (magyar idő szerint hajnali egy órakor) a Jeju Air járata, amely éppen a leszállás fázisában volt, eltért a kifutópályától, és nagy sebességgel nekiütközött a kerítésfalnak a Szöultól körülbelül 300 kilométerre található repülőtéren.
A helyi televíziós csatornákon megjelent felvételeken jól látható, ahogy a repülőgép a futóművek kinyitása nélkül próbálja meg végrehajtani a leszállást. Az irányíthatatlan gép megcsúszik a kifutópályán, és végül egy betonfalnak ütközik, amit követően néhány másodpercen belül lángokkal borítja be a tűz.
A Bangkokból hazaérkező repülőgép fedélzetén összesen 181 utas tartózkodott, beleértve hat fős személyzetét is. Az utasok között mindössze két thaiföldi állampolgár volt jelen, míg a többiek mind dél-koreai származásúak.
A tragikus baleset következtében eddig hivatalosan 120 áldozatot regisztráltak, miközben a hatóságok tájékoztatása szerint a fedélzeten tartózkodó 181 ember közül csupán ketten élték túl a katasztrófát. Ők két légiutas-kísérő: egy 22 éves férfi és egy 25 éves nő, akik a gép hátsó részében tartózkodtak a baleset pillanatában. Bár mindketten sérüléseket szenvedtek, a mentési folyamat alatt eszméletüknél voltak.
Kettejük kivételével azonban valószínűleg minden utas meghalt. A tűzoltók már a fedélzeten lévők hozzátartozóinak tartott tájékoztatón is bejelentették, hogy nem találtak további túlélőket, és a roncsok állapota alapján csekély a remény arra, hogy továbbiakra bukkanjanak. A gép törzse olyan súlyosan roncsolódott és kiégett, hogy az áldozatok azonosítása is nehéz, és a mentési műveletről már a holttestek keresésére álltak át.
A repülőgép 1:30-kor vágott neki az útnak Bangkokból, és a menetrend szerint 8:30-kor kellett volna Muanba érkeznie. Az első leszállási kísérlet során a gép az 1-es kifutópályán nem tudott landolni, így a pilóta körrepülésre kényszerült. Úgy döntött, hogy megszakítja a leszállást, és a levegőben marad, hogy újra próbálkozhasson. A második kísérlet azonban már nem volt sikeres, mivel a futómű meghibásodása miatt a helyzet kritikusra fordult, amit a hatóságok is valószínűsítenek, mint a baleset lehetséges okát.
Az első vizsgálatok szerint a futómű meghibásodásának valószínű oka, hogy a gép egy madárrajjal ütközött a leszállás előtt. Az egyik utas egy-két perccel a kényszerleszállás előtt SMS-t küldött egy rokonának:
"Egy madár beszorult a szárnyba, és nem tudunk leszállni. Most. Hagyjam itt az utolsó szavaimat?"
A baleset okainak feltárása érdekében megkezdődött a vizsgálat. Csve Szangmok, a megbízott elnök, délután körül érkezett a szerencsétlenség helyszínére. Az elnöki hivatal rendkívüli ülést hívott össze, hogy megvitassák a repülőgép-balesetre adott kormányzati reakciókat és intézkedéseket.