Már egy hete lángol a több ezer autót szállító óceáni hajó a Csendes-óceán hullámain.

Már egy hete, hogy június 5-én, körülbelül két évvel a 18 500 tonnás Fremantle Highway katasztrófája után újabb autószállító teherhajó gyulladt ki az óceánon. A 183 méter hosszú, brit felségjelzésű Morning Midas Alaszka partjaitól nagyjából 500 kilométerre hajózott a Csendes-óceánon, amikor a hajó füstölni kezdett - írja a Jalopnik.
A tűz kitörése óta az amerikai parti őrség folyamatosan nyomon követi a hajó helyzetét. Már a kezdetekkor jelezték, hogy a lángok megfékezése különösen nehéz feladat, hiszen a hajón összesen körülbelül 3048 jármű található.
Ezek közül 70 elektromos és 681 hibrid jármű volt. Egyelőre nem világos, hogyan keletkezett a tűz a fedélzeten.
A hajó legénysége először ott észlelt füstöt, ahol az akkumulátorokkal megrakott autókat tárolták. Miután a tűz kicsúszott az irányításuk alól, úgy döntöttek, elhagyják a hajót. A legénység mind a 22 tagja biztonságosan meg is tudta ezt tenni egy mentőcsónakkal, amelyet a segítségükre siető Cosco Hellas konténerszállító hajó legénysége mentett ki.
A Morning Midas azonban továbbra is ég, és egyre rosszabb állapotban van. Az extrém magas hőmérséklet miatt a hajó oldaláról leolvadt a festék, mindent korom és törmelék borít, miközben fekete füst gomolyog a raktérből. Érdekes módon azonban a víz egyelőre nem tört be a hajóba, és nem is tapasztalható süllyedés sem.
A tűzesetre reagálva az elektromos járművek támogatóinak érvei között szerepel, hogy a belső égésű motorral működő autók is hasonló mértékben veszélyeztetettek a lángra lobbanás szempontjából. Bár a hírek szerint ez a megállapítás helytálló, az elektromos járművek esetében a tűz sokkal hevesebb és nehezebben kezelhető, mivel a mentési csapatok nem rendelkeznek elegendő tapasztalattal az ilyen típusú tüzek oltásában.