Mészáros Lőrincék eddig már 30 milliárd forintnyi bevételre tettek szert a sztrádakoncesszió révén.

Jelenleg nem a koncessziós társaság állja a költségeket a magyar állam által végzett autópálya-felújítások és fejlesztések kapcsán, hanem éppen ellenkezőleg, a magyar állam támogatja a koncessziós társaságot.
A harmadik lezárt üzleti évben is hozta, és nem vitte a sztrádakoncesszió a pénzt Mészáros Lőrinc és Szíjj László cégeinek: két év és négy hónap alatt így már körülbelül 8 százalékát kivették osztalék formájában annak az összegnek, amit az állam a NER-es vállalkozók cégeinek a gyorsforgalmi utak üzemeltetésére és fejlesztésére adott - összegezte a helyzetet a G7.
A hazai gyorsforgalmi úthálózat jelentős része 2022 szeptembere óta, egy 35 éves koncessziós megállapodás keretein belül, a Mészáros Lőrinc és Szíjj László érdekeltségébe tartozó MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. irányítása alatt áll, amelynek feladata a fejlesztés és üzemeltetés.
A társaság 2022 szeptembere és 2024 decembere között összesen 383 milliárd forint koncessziós díjbevételt számolt el, a koncesszorhoz tartozó üzemeltető és fejlesztő társaságokkal együtt pedig összesen 30,9 milliárd forintnyi nyereséget termeltek. Ennek pedig csaknem a teljes egészét, 30,5 milliárd forintot fizettek ki a tulajdonosaiknak a Mészáros Lőrinchez és Szíjj Lászlóhoz köthető magántőkealapok, amelyek az MKIF tulajdonosai.
Ez azt jelenti, hogy a sztrádák megújítását és fejlesztését eddig nem a koncessziós társaság finanszírozta, hanem éppen ellenkezőleg: az állam több koncessziós díjat fizetett, mint amennyibe a 2022. szeptember 1-jén kezdődött időszakban a sztrádák üzemeltetése és felújítása került, figyelmen kívül hagyva a vállalkozás elindításának költségeit. Jelenleg még nem indultak el jelentős új építkezések, de a nagyszabású projektek hamarosan kezdetét veszik.