A Tesla új megoldással szeretné fokozni a vontatás hatékonyságát: egy impozáns légterelő használatával kívánják optimalizálni a járművek aerodinamikai teljesítményét. -- Totalcar

A Cybertruck iránti érzések széles spektrumot ölelnek fel: vagy rajongunk érte, vagy éppen ellenkezőleg, elutasítjuk. Az azonban egyértelmű, hogy a vontatás nem éppen a jármű legfőbb erényei közé tartozik. Bár a teljesítménye lenyűgöző, a vontatmány jelentősen megnöveli a légellenállást, ami komolyan rányomja a bélyegét a plató hatótávjára. Az Electreck korábbi jelentése szerint például egy Model Y-t vontató Cybertruck egy közúti teszten mindössze 257 kilométert tudott megtenni, ami figyelemreméltóan alacsony eredmény.
A Tesla ezt a problémát oldaná meg egy új szabadalommal, ami elsőre elég extrémnek tűnik. A vállalat tulajdonképpen egy gigantikus, platóra tehető légterelőt tervezett, ami segít csökkenteni a vontatmány légellenállását.
A képek láttán természetesen számos kérdés merül fel. Mennyit nyomhat egy ilyen monumentális szerkezet, és hová kerül a tulajdonosa, amikor éppen nincs rá szüksége? A Tesla azonban erre is innovatív megoldást kínál: a légterelő egy speciális légzáró anyagból készült, és légkamrákkal van felszerelve. Használat után csupán le kell engedni és összehajtani, így a tárolás rendkívül egyszerűvé válik, ráadásul a platósnak sem kell extra súlyt cipelnie.
A felfújás után a légterelő rögzítésére több opciót is ajánl a szabadalom. Szóba jöhetnek sínek, mágnesek vagy más, gyorsan oldható rögzítések is.
Kétségtelenül izgalmas elképzelésről van szó, azonban nem tűnik valószínűnek, hogy megvalósulhat. A Tesla eddigi teljesítménye a Cybertruck értékesítése terén igencsak elmarad a várakozásoktól: a tervezett évi 250 ezer példány helyett csupán 20 ezer járművet sikerült eladniuk. Ez alapján kérdéses, hogy érdemes-e energiát és erőforrást fektetni egy olyan rendkívül speciális igényeket kielégítő megoldás kifejlesztésébe és gyártásába, mint amilyen a Cybertruck.