Sajnálatos hírek érkeztek Mészáros Lőrincék részéről: alapvetően újra kell gondolni a pá...

Az M0 és M1 autópálya csomópontjánál ezer méter hosszú szakaszon, három sávban, teljesen újra kell építeni az útpálya szerkezetét. Ezt a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tette közzé. A társaság figyelmeztetett, hogy az érintett területen hosszabb időtartamú forgalomkorlátozásokra és torlódásokra kell készülni.
Az autósok kedélyeit megnyugtatni kívánó közleményt adott ki a Mészáros Lőrinc és Szíjj László nagyvállalkozók tulajdonában lévő MKIF Zrt. az M0-autóút és az M1-autópálya csomópontjánál zajló nagyszabású munkálatok miatt.
Részletezik, hogy az M0-M1 csomópont az MKIF által üzemeltetett úthálózat egyik leglátogatottabb része, és a velük kötött állami megállapodás értelmében ennek a szakasznak is felújítása elengedhetetlen.
Az elmúlt években többször is új burkolati rétegeket kapott a szakasz, mégis tönkrement.
A fúrásos mintavételek alapján azt látták, a mélyebb, szerkezeti részekkel is gond lehet. A bontási munkák során beigazolódott, hogy az 1994-ben készült szakaszon nagyon rossz az útalap minősége: sem a teherbírása, sem a vízelvezetése nincs rendben.
Az MKIF álláspontja alapján a megoldás a következőképpen fogalmazható meg:
Azt is írták, hogy idén indul az M1-es bővítése, addigra ennek a csomópontnak rendben kell lennie, hogy a nagy forgalmat elbírja.
A koncessziós vállalat álláspontja szerint az útfelújítási munkálatok elhúzódásának fő oka az, hogy...
"Mint minden munkavégzés, ez is torlódással járhat. Elnézést kérünk az okozott kellemetlenségekért és a türelmüket kérjük!" - írják a közleményben.
Az MKIF a napokban azt is jelezte, hogy a nagy dugókat látva, munkatársaik a múlt hétvégén kidolgozták, hétfőn pedig elkezdték kiépíteni azt az új forgalmi rendet az M0/M1 csomópont környékén, amellyel reményeik szerint enyhíthető a torlódás az M1-en Budapest felé