Soha nem tapasztaltam még ennyire kiélezett időmérőt az F1 világában.


Már most egyértelmű, hogy az idei Forma-1-es Magyar Nagydíj két figyelemre méltó rekorddal büszkélkedhet. Ehhez pedig egy George Russelltől származó hiba is hozzájárult.

Számos körülmény együttállása kellett ahhoz, a 40. Forma-1-es Magyar Nagydíj időmérőjén az az eredmény szülessen, amiről már sok helyen hallhattunk. Charles Leclerc pole-pozícióba repítette a Ferrarit a kritikus pillanatban megbicsakló McLarenek, valamint a mercedeses George Russell előtt.

A négy pilóta között csupán 57 ezredmásodpercnyi eltérés mutatkozott.

Ez valóban egyedülálló teljesítmény, amely új mércét állít fel a saját kategóriájában.

Hasonlóan szoros eredménylistát utoljára 64 évvel ezelőtt, az 1961-es Brit Nagydíjon láthatott a közönség, amikor négy pilóta - Phil Hill (Ferrari), Richie Ginther (Ferrari), Jo Bonnier (Porsche) és Wolfgang von Trips (Ferrari) - egyaránt 1:58,8-as időt futott. Az összehasonlítást nehezíti, hogy akkoriban az időmérés csupán 2 tizedmásodperces pontossággal zajlott az F1-ben, szemben a mai 1 ezredmásodpercessel, azaz lehet, hogy akkor is nagyobb volt a különbség a legjobb négyben, és nem négyes holtverseny.

A pilóták mezőnyének bővítése érdekében érdemes megemlíteni, hogy az első helyezett Charles Leclerc és a tizedikként végző Isack Hadjar (Racing Bulls) között mindössze 543 ezredmásodperc a különbség. Ez a különbség nem csupán figyelemre méltó, hanem rekordot is jelent, hiszen még soha nem volt ennyire szoros verseny a legjobb tíz versenyző között egy körön.

Másképp alakulhatott volna azonban minden, ha George Russell a köre legvégét nem szúrja el. "A szél sokat változott, a lökések erősebbek voltak" - árulta el a Mercedes pilótája. A brit az utolsó, 14-es kanyarba három tizedmásodperces elméleti előnnyel fordult, azonban egy megcsúszás visszavetette őt. "Az a kanyar nagyon más volt a Q2-höz képest, de reagálhattam volna, tudtam, hogy másképp fúj a szél, és sokkal kisebb volt a leszorítóerőm."

Related posts