Búcsút inthetünk a dugók okozta kellemetlenségeknek az M1-M0 csomópontban!


Július 17-én megszüntették a terelést az M1-es autópálya főváros irányába haladó szakaszán, különösen az M1-M0 csomópont környékén.

A felújítás után ismét két sávon lehet közlekedni Győr felől az M0 irányába, vagyis visszaáll az eredeti forgalmi rend. A felújítás során 140 centiméter mélységig visszabontották az átvezető ágat, új alapot és a korábbinál vastagabb, két kötőréteget is kapott az úttest teljes szélességében.

A vízelvezető rendszer teljes újjáépítése és korszerűsítése mellett új szalagkorlátokat telepítettek, és friss útszéljelző oszlopokat állítottak fel. Az aszfalt vastagságát a korábbi 15 centiméterről immár 27 centiméterre növelték, így biztosítva a tartósabb és biztonságosabb burkolatot. A munkálatok során több mint 15 ezer négyzetméteren cserélték ki a burkolatot, miközben több mint kétezer köbméter aszfaltot és közel 18 ezer köbméter földet mozgattak meg, jelentősen javítva ezzel az útfelület minőségét és a közlekedés biztonságát.

Összesen hét rétegben kellett felújítani és újraépíteni az út teljes szerkezetét, ezer méter hosszúságban új vízelvezető árkot alakítottak ki. Az utóbbi évek során a szakasz többször is megújult, új burkolati rétegeket kapott, de ennek ellenére sajnos tönkrement. A cél az volt, hogy még az idei M1-es bővítési munkálatok előtt rendbe tegyék ezt a fontos csomópontot.

A fúrásos mintavételek eredményei arra utalnak, hogy a mélyebb, szerkezeti elemekkel kapcsolatban is problémák merültek fel. A bontási munkák során kiderült, hogy az 1994-ben épített szakaszon rendkívül gyenge az útalap minősége: sem a teherbírása, sem a vízelvezetése nem felel meg a követelményeknek - tájékoztatta az autópálya-kezelő a nyilvánosságot.

Related posts