Politikai hirdetések kora véget ér a Facebookon és az Instagramon | 24.hu


A Meta október hónapjától kezdődően leállítja politikai hirdetéseinek futtatását az Európai Unió területén. Ezzel a lépéssel lényegében kijátssza az új uniós jogszabályokat, amelyek a politikai reklámok szabályozására vonatkoznak.

Az uniós jogszabályok fő célkitűzése, hogy jelentősen csökkentsék a választási folyamatokba történő beavatkozásokat, valamint a politikai dezinformáció terjedését. A digitális platformoknak októbertől kezdődően világosan jelezniük kell, hogy ki áll a politikai hirdetések mögött, és azt is, hogy a hirdetések célzása személyes adatok felhasználásával történt-e.

A Meta ezeknek nem kíván megfelelni, inkább nem lesznek hirdetések. Szerintük túl komplex követelményeket szab a platformok működésének a jogszabály. Politikai tartalmakat továbbra is lehet majd posztolni, de ezeket nem lehet fizetett hirdetésként népszerűsíteni.

Related posts