Művészet: Az európai diákok úgy vélik, hogy az MI-használat kiemelkedő jelentőségű készség lenne, mégis az iskolai tantervekben nem kap megfelelő helyet.
Lettországban tavasszal nagy port kavart egy eset. A helyi diákolimpia földrajz kategóriájának egyik kérdését úgy fogalmazták meg, hogy a válaszokból ki tudják szűrni, ki használ mesterséges intelligenciát, és ki nem. A verseny nem babra ment: a győztesek felvételt nyerhettek az ország legjobb egyetemeire.
Az eset világossá tette, hogy a fiatalok és az idősebb generációk eltérően viszonyulnak a mesterséges intelligencia alkalmazásához. Egy friss felmérés rámutatott, hogy az európai diákok 74%-a létfontosságú készségnek tartja a technológia használatát. Ők úgy vélik, hogy a jövő munkaerőpiacán elengedhetetlen lesz az MI megfelelő kezelése. De vajon miért nem kapnak erről oktatást az iskolákban?





