Megérkezett a legújabb, ultramodern Renault, amely a kanyarokban is megmutatja, milyen dinamikus és stílusos tud lenni – Totalcar.


A különleges fényezésű Renault 5 Turbo 3E egy ikonikus francia versenyző emlékét idézi fel, méltó módon tisztelegve a motorsport történetének egyik kiemelkedő alakja előtt.

Valószínűleg sokan osztják azt a véleményt, hogy a Renault 5 Turbo 3E a valaha készült egyik leglenyűgözőbb elektromos autó. A legendás Renault 5 Turbo és Turbo 2 modern verziója valódi mestermű, amely minden szempontból lenyűgöző: a dizájnja magával ragadó, hátsókerekes felépítése izgalmas élményt nyújt, és a brutális teljesítménye ellenére meglepően könnyedén mozog az utakon. Ez a jármű nem csupán egy egyszerű autó, hanem egy igazi ikon, amely újraértelmezi a klasszikus sportautók világát.

A közelmúltban a méregdrága, 555 lóerős szörnyeteg részt vett a Historic Tour de Corse raliversenyen, ahol a festői szerpentineken volt alkalma megvillantanai erejét. A modern Turbo 3E a híres Jean Ragnotti egykori versenygépének, a Maxi 5 Turbónak a színvilágát örökli. Ennek nem csupán esztétikai oka van: a legendás francia versenyző 1985-ben itt, a Tour de Corse-on aratta utolsó győzelmét.

A különleges fényezésű, a mester régi versenyautóját idéző Turbo 3E-vel Julien Saunier, a Renault tesztpilótája, egyben ralispecialistája vágott neki Korzika kanyargós útjainak. A kék-piros színű, fehér részletekkel feldobott villany-Renault minden szögből elképesztően látványos darab.

A vezetés élménye nem lehet rossz, hiszen a Turbo 3E lenyűgözően széles, 2,03 méteres szélességével, miközben meglepően kompakt, mindössze 4,08 méter hosszú. A hátsó kerékmeghajtású kialakítás még izgalmasabbá teszi az autó irányítását. A gyártó által megadott súlyelosztás is figyelemre méltó: a jármű 43%-a az első tengelyre, míg 57%-a a hátsóra jut. A rengeteg karbon és alumínium felhasználásának köszönhetően az autó súlya csupán 1450 kilogramm, ami hozzájárul a rendkívüli teljesítményéhez. Nem meglepő tehát, hogy a könnyű Renault 3,5 másodperc alatt teljesíti a nulla-százas sprintet.

Érdekesség, hogy ennél az autónál a kerekekbe építették a villanymotorokat, és mivel kettő van belőlük a nyomatékelosztás a precízebb a gyáriak szerint. Biztosak vagyunk benne, hogy hatalmas élmény volt megküldeni a Turbo 3E-t a különleges Notre Dame de la Serra és Montegrosso raliszakaszokon.

Ha te is kedvet érzel ahhoz, hogy birtokold ezt a különleges Renault-t, akkor sajnos el kell mondanunk, hogy nem lesz egyszerű feladat. Az egyik legnagyobb kihívás, hogy a jármű ára 160 ezer euróra, vagyis körülbelül 63 millió forintra rúg. A Turbo 3E modell limitált szériás, csupán 1980 példányt fognak legyártani belőle, és a magas ár ellenére is óriási a kereslet. Az első héten már 850 előrendelést regisztráltak, annak ellenére, hogy a biztosíték közel 20 millió forintot, pontosabban 50 ezer eurót tett ki.

Related posts