Vitézy Dávid véleménye szerint komoly kihívásokkal néz szembe az Újpest új stadionja, amely jelenleg építés alatt áll.

A kormány nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházássá nyilvánítaná az Újpest FC Labdarúgó Stadion építését, azonban Vitézy Dávid szerint a tervezett létesítmény megfelelő közlekedési fejlesztések nélkül valósulna meg, ami súlyos várostervezési hibának minősül - számolt be a Telex.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium csütörtöki bejelentése alapján nyilvánosságra hozott tervezet szerint...
kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánítanák az új újpesti stadion megépítését.
A kormányzati portálon közzétett dokumentum szerint a beruházás egyedi eljárásrend keretein belül valósulna meg.
Vitézy Dávid, a közlekedési szakértő, közösségi platformján osztotta meg aggodalmait a tervezett projektekkel kapcsolatban.
Ez a helyzet nem csupán meglepő, hanem várostervezési szempontból is súlyos mulasztásnak számít. Európa vagy Ázsia fejlettebb területein egy ekkora forgalmat generáló létesítmény megvalósítását kizárólag nagykapacitású, kötöttpályás közlekedési rendszerek közelségében engedélyeznék. Egy 18-22 ezer főt befogadó stadion működtetése, különösen a késő esti mérkőzések esetén, óriási, egy időben jelentkező közlekedési terhelést jelent, ami komoly problémákat okozhat a helyi közlekedési infrastruktúrában.
Persze, szívesen átfogalmazom! Kérlek, írd le, milyen szöveget szeretnél, hogy egyedivé tegyek, és megpróbálom a legjobbat kihozni belőle!
A rendelet-tervezet szerint a stadion környékén minden 45 férőhelyhez egy parkolóhelyet szükséges kialakítani, ami csupán 400-500 parkolóhelyet eredményezne, ami nem elegendő a több tízezer fős látogatói létszám kiszolgálására. Bár a Rákospalota-Újpest vasútállomás mindössze 15 percnyi sétára található a stadiontól, Vitézy véleménye szerint a jelenlegi állapotában az állomás nem képes biztonságosan kezelni a mérkőzések utáni nagy tömeget.
Az állomás átfogó felújítása már régóta napirenden van, hiszen a tervek elkészültek, de Lázár János három éve leállította ezt a fontos projektet.
- írta bejegyzésében a szakértő, aki egy fényképet is megosztott az állomás jelenlegi helyzetéről, ezzel szemléltetve, hogy a szűk peronok nem képesek egyszerre több ezer szurkoló befogadására.
Az MLSZ statisztikái alapján az Újpest hazai mérkőzéseinek népszerűsége egyre inkább felfelé ível. Két évvel ezelőtt átlagosan mindössze 5000 szurkoló volt a lelátón, azonban a tavalyi szezonra ez a szám már 6000-re nőtt. Az idei szezonban pedig még inkább fokozódott az érdeklődés, hiszen már 7000 fanatikus rajongó látogatja a csapat meccseit. Érdekesség, hogy a legutóbbi hazai összecsapáson a hivatalos nyilvántartás szerint 4400 néző gyűlt össze.